28 Eylül 2013 Cumartesi

Çamlıbağ Kuntra Özel Rezerv 2008 ve Karalahna - Bozcaada'dan Hangi Şaraplar Alınır ?

Ay başında bu linkten ulaşabileceğiniz Bozcaada'da neler yapılır, nereler görülmeli tadında bir yazı yazmıştım. Hem yorumlara, hem de okunma sayısına bakıcak olursam oldukça beğenilmiş :) Yazım sırasında şarapları daha sonra detaylı bir şekilde inceleyeceğime değinmiştim hem şarapları yeni bitirdim hem de bunu yazmak için anca zaman bulabiliyorum.

Hepimizin bildiği gibi Bozcaada şaraplarıyla meşhur bir ada. Zamanında adada yaşayan ve sürgüne uğramayan Rum ailelerinin kültürünü Türklere aktarmasıyla da devam eden bu şarapçılık kültürü günümüzde de çok güzel bir şekilde devam ediyor.

Bozcaada küçük bir ada olmasına karşın adada Kuntra ve Karalahna olmak üzere 2 kırmızı, Vasilaki ve Çavuş olmak üzere de 2 beyaz şarap türü bulunuyor.  Şarap türleri isimlerini üzümlerden alıyor esasında :)

Bu küçük ve güzel adada halen şarap üretimi yapan en büyük 3 işletme Çamlıbağ, Talay ve Corvus. Şahsen Talay'ın şarapları oldukça asitli geldiğinden ben beğenmedim, Corvus da güzel şaraplara sahip olmasına rağmen oldukça pahalı ve ben ve benim gibi gerçek bir şarap gurmesi olmayanların o fiyata değecek bir tat farkı alacağını düşünmüyorum. Bundan dolayı adadaki en uygun maliyetli ve en güzel şarapları Çamlıbağ üretiyor. Ben de üç üreticinin de şarabını içtikten sonra dönüş yolunda Çamlıbağ Şarap Evinden bir sürü şarap aldım. Peki neler mutlaka alınmalı, niçin alınmalı?

Devamı için hemen aşağıya tıklayın!

Çamlıbağ - Kuntra Özel Rezerv 2008


Çamlıbağ Şarap Evi - Kuntra, Özel Rezerv 2008
Çamlıbağ Kuntra Özel Rezerv 2008

Bu güzelim şarap adanın en meşhur üzüm çeşidi olan Kuntra üzümlerinden (tamamı)  üretiliyor. Kuntraya Türkçe adıyla Karasakız da diyebilirsiniz :) Tadına gelecek olarak tatlımsı bir tadı var ama bitişine doğru asiditesi artıyor ve ağızda bıraktığı tat bakımından kendine ait bir karakteri var bu güzel şarabın.

Bu şarabın tadını daha iyi almak ve gerçek zengin aromasına kavuşmak için mutlaka havalandırılması gerekiyor. İlk mantarı açtığınızda burnunuza oldukça itici kokular gelmekte.Çürük meyveler ve açılır açılmaz uçan yüksek asiditeden dolayı başta kalitesiz bir şarap olduğunu düşünüyorsunuz ancak havalandırdıktan sonra zengin aroması açığa çıkıyor ve ne kadar sıradışı, özel bir şarap olduğunu anlıyorsunuz. Havalandırma süresi olarak 2-3 saat kafi gelecek olsa da en güzel tadını almak için 24 saat havalanması çok iyi olacaktır :) Nasıl havalandıracağız? Evimizde şarap sürahisi varsa şarabı açtıktan sonra şarabı yüksekten bu sürahiye döküp, sürahide dinlendirebiliriz. ( Yüksekten dökmenin amacı dökerken iyice karışması ve havalanması ) Eğer yoksa da mantarı açıp, şişenin ağzını açık bırakmak da yeterli olacaktır.

Ben 24 saat havalandırdım ve bundan sonra aldığım tat oldukça lezzetliydi. Burna vişnemsi kokular gelmekle beraber her Bozcaada şarabı gibi asiditesi biraz yüksekti. Bu şaraba herhangi bir yemek uydurmak zor bu yüzden aperatif bir şarap diyebilirim ve en güzeli atıştırmalıklarla beraber tüketmek.

Neden Özel Rezerv 2008? Çamlıbağ'da 2011 yılına ait Kuntra şarabı da bulabilirsiniz o da güzeldir ama Özel Rezervin ayrı bir güzelliği ve tadı vardır çünkü bu şarap benim de en sevdiklerim arasında bulunan OLD VINE şarap yani Yaşlı Bağ şarabı. Türkiye'de pek yaşlı bağ yok, hatta hiç yok diyebiliriz ancak Çamlıbağ kendisine ait 60 yaşın üzerinde tek yaşlı bağdan topladığı Kuntra üzümlerini  ayrı olarak işledi ve şişeledi. Ve buna ek olarak yine Türkiye'de uygulanmayan Vahşi Maya Fermantasyonu uygulandı yani yapımında Vahşi Doğal Mayalar kullanıldı ki bu mayalar sadece ama sadece yaşlı asmalarda bulunuyor. Bu açıdan Türkiye'de başka bir yerde bulamayacağınız özellikte eşsiz bir şarap Çamlıbağ Kuntra Özel Rezerv 2008.

Ben çok sevdim, eminim siz de Türkiye'nin -bildiğim kadarıyla- tek yaşlı bağından üretilen bu sıradışı şarabı çok sever ve keyifle tüketirsiniz.


Çamlıbağ - Karalahna 2011
Karalahna Şarap - Çamlıbağ 2011
Evdeki şişeyi yanlışlıkla attığımdan temsili resmi :)
Adadaki 2. favori şarabım ise Karalahna şarabı. Kireçli topraklarda yetişen kendilerine ait Karalahna üzümlerinden üretiliyor. Koyu bordo bir rengi var, hafif tatlımsı ve güçlü tanelerine, yüksek alkol oranına rağmen içimi Kuntra'ya göre daha hafif ve kolay. Güçlü ve yüksek alkollü şarap sevenler için birebir bir şarap.

Aldıktan sonra 1-2 sene içerisinde tüketilmesinde (bence hemen) fayda var, 17-18 civarı derecelerde güneş almayan bir yerde yatay olarak saklamanız en iyisi olacaktır. Kuntranın aksine Karalahna şarapları yemek ile beraber yemek için oldukça uygun. Genel olarak pizza ve sert peynirlerle tavsiye ediliyor fakat ben tavuk sote ile beraber içtim ve oldukça iyidi :) Karalahna da bana göre 2-3 saat havalandırılması gereken şaraplardan, tavsiye ederim.

Beyaz Şarap
Çamlıbağ Vasilaki (Temsili Resim)

Bu 2 güzel kırmızı şaraba ek olarak Çamlıbağ Şarapevinden Vasilaki Beyaz Şarabı da özellikle beyaz şarap seviyorsanız tatmanız ve almanız gerekmekte.Sarı renkli, taze meyve aromalı bir şarap. Şişede çok beklerse zamanla tortu bırakabilirmiş ama bu oldukça doğalmış. Diğer kırmızı şaraplara ziyade Vasilakiyi en leziz şekilde soğuk içmenizi öneriyorum ki seviyorsanız en güzel deniz ürünleriyle beraber gidiyor. Son senelerin meşhur rose şarabı olan Blush seviyorsanız Çamlıbağ Blush da oldukça güzel ve lezzetli.

Bu güzel şarapların hepsini seveceğinizden eminim. Ben Kuntra 2011, 2 tane Kuntra Özel Rezerv 2008, Karalahna, Vasilaki, Blush aldım. Fiyat aralıkları 12-20 Tl arası değişiyor ki oldukça uygun hele ki bu lezzete.

Bilinçli ve yaşınıza uygunsa doğru bir şekilde tüketmeniz gerektiğini hatırlatmama gerek olduğunu sanmıyorum :)

                                  Beyaz - Kırmızı Şarap






Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sevdiyseniz Bizi Beğenin :)