3 Ekim 2014 Cuma

Boğaz Ağrısına ve Öksürüğe Ne İyi Gelir?

Hem özel hem iş hayatındaki bazı aksilikler ve yoğunluklardan dolayı uzun zamandır yazamıyordum ama artık geri döndüm diyebilirim!

Maalesef yaz bitti ve havaların devamlı değişiklik gösterdiği, bir soğuduğu bir ısındığı sonbahar ve kış mevsimine girerken hepimizin her daim en fazla şikayet ettiği konu boğaz ağrısı ve öksürük geliyor.

Genelde başlayacak olan bir hastalığın öncüsüdür boğaz ağrısı, insanın keyfini de kaçırır hayat kalitesini de düşürür, hayattan da soğutur. Zira hem çok rahatsız edicidir, hem de ne yediğiniz yemekten ne de içtiğiniz içecekten zevk alamazsınız.
Boğaz Ağrısına, Öksürüğe ne iyi gelir?
Boğaz Ağrısı ve Öksürüğe Karşı Mucize: Ada Çayı!

Bazı doğal ve bilimsel yöntemler ile boğaz ağrısını geçirmek aslında çok basit! Ben hep kullanıyorum, çoğunlukla işe yarıyor. Peki boğaz ağrısına ve öksürüğe iyi gelen şeyler neler?

Yazının devamı için aşağıya tıklayın!




1) Doğal Antibiyotik: Adaçayı!

Evet yanlış duymadınız; Adaçayı boğaz ağrısı ve öksürük için antibiyotikten bile daha güçlü bir etkiye sahip. Çok basit bir bilgi,her yerde bulunabilen bir bitki olmasına rağmen bir çok insan maalesef bunu bilmiyor.

Bitki Çayı Faydaları


Boğaz ağrınız başladığında yapmanız gereken ilk şey sıcak adaçayınızı yudumlamak! Ancak tabii ki bir kaç ipucu ile etkiyi arttırmamız gerekiyor. 

Adaçayı dediğinizde aklına Lipton, Doğadan gibi markaların poşet adaçayları gelmesin tabii ki! Onların işe yaradığını düşünmüyorum, bu yüzden aktardan, marketten doğal adaçayı almanız gerekiyor. Hem ucuz, hem de yerde bulunabildiği için çok kolay. Ben her sene gittiğim Assos'tan köylü teyzelerden alıyorum genelde.

Peki nasıl hazırlayacağız? 

Gereken malzemeler: Adaçayı, FrenchPress, bir kaşık bal, taze zencefil, nane. Adaçayı hariç bu malzemeler olmazsa olmazlar değil elbette ancak en etkili yöntem için gerekliler.

1) Öncelikle ada çayı diğer bitkilerin aksine kaynatılarak hazırlanmaz. Kaynar suyun içine bir tutam adaçayını atmak ve 4-5 dakika demlenmesi için beklemek gerekiyor. Bunun için kullanılabilecek en iyi aparat tabii ki French Press ( Frenc Press Tavsiyem için: Buyrun )

2) French Pressimizi hazır ettikten ve suyumuzu kaynatıp içine döktükten sonra bir tutam adaçayını French Presse koyuyoruz, içine 1 tatlı kaşığı bal koyuyoruz. Üstüne de bir tutam ( siz içtikçe ayarlarsınız tutam miktarını ) taze zencefil doğruyor ve kuru nane katıyoruz. Üstüne 2-3 damla limon da kaymağı olur. ( Sıcak/Kaynar suya bal katılırsa yapısı bozulur / zehirli olur tamamen efsane bir söylemdir, herhangi bir bilimsel dayanağı yoktur. )

4-5 dakika demlenmesini bekledikten sonra bu lezzetli ve şifalı bitki çayını içerek boğaz ağrımızı ve öksürüğümüzü gidermek için en büyük adımımızı atıyoruz.

2) Boğaz Pastili: Tantum Verde P

Boğaz ağrısı ile beraber öksürük de başınıza bela olmuşsa biçilmiş kaftan.

Genellikle işe yaramayan boğaz pastillerinden herkes şikayet eder durur. Çoğunlukla haklısınız maalesef benim de Strepsils, Strefen gibi pastillerle geçmişim çok barışık değil ama bu pastil gerçekten başka!

Tantum Verde P şeker içermeyen, boğaz ağrısını ve önemlisi öksürüğü gidermeye yönelik mucize bir pastil oldu benim için.

Boğaz Ağrısı ve Öksürüğe Karşı Pastil
Tantum Verde P Boğaz Ağrısı ve Öksürüğe karşı Pastil

Eğer gargara ile aranız iyiyse Tantum Verde'nin gargarası buna göre daha da etkili ama genelde kolay olması açısından pastil tercih ediliyor.

3) Bol bol Su İçin !

Evet yine yanlış duymadınız, bir çok insan boğaz ağrısı ve öksürükte bunu maalesef atlıyor. Halbuki yapılabilecek belki de en önemli şeylerden biri de bol bol su içerek boğazınızı rahatlatmak ve kurumasını engellemektir.

Siz de bu amaçla içtiğinizde boğazınızın ne kadar rahatlayacağını göreceksiniz.

Not: Umarım bu yazıdaki tavsiyeleri uygulamanız ve hatta okumanız hiç gerekmez ancak gerekirse bunlar benim kullandığım ve genellikle işime en çok yarayan yöntemlerdir. Tamamen tecrübesel olarak tavsiyemdir, herhangi bir bilimsel dayanağı yoktur, doktor / hemşire / sağlık personeli tavsiyesi yerine asla geçmez ve geçmemelidir. Kırgınlık, virus ya da antibiyotik gerektirecek kadar ağır hastalıklar harici durumlar içindir. Uzun süren durumlarda lütfen doktorunuza danışınız!

Herkese sağlıklı günler dilerim.

2 yorum :

  1. Müthiş bir blog, daha önce keşfetmediğim için çok şanssızım. Emeğiniz sağlık her paylaşımınız için.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim, rica ederim! :) Ne mutlu sizden bunu duymak, keyifli günler dilerim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sevdiyseniz Bizi Beğenin :)