10 Ağustos 2013 Cumartesi

Askerliği Tecil Ettirmek - Ne Nasıl Yapılır?

"Askerlik, askerlik şubesinde başlar ve biter."

Herhangi bir askerlik şubesinde asılı bir yazıdır bu. Tecil işlemleri için dahi çok sıra beklenildiğinden, askerliğin o gün başladığından söz eden yorumlar dolu internette. Kara kara düşünmeye başladım nasıl ettireceğim, o sıcağın altında kim bilir kaç saat bekleyeceğim, nasıl olacak diye. Bir yandan üşeniyordum ama mezun olduktan sonra 2 ay içerisinde yapmam gerektiği ve tatile çıkacağım için tecil ettirmek durumundaydım. Başladım araştırmaya, İstanbul'da en rahat ve en boş askerlik şubesi hangisidir, gerekli belgeler nelerdir diye.

Neticesinde geçen hafta askerliğimi tecil ettirdim, ettirirken internette yeterli bilgi ve tecrübe olmadığını fark ettim. Çünkü ne belgeler adam gibi yazıyordu, ne de şubeler hakkında bilgi. Bu yüzden kendi tecrübelerimi yazmaya karar verdim. En ufak bir yararım olursa iyidir :)

Öncelikle kütüğüm Fatih, Kadıköy'de ikamet ediyorum. Fatih için Halıcıoğlu askerlik şubesine gitmek gerekiyor. Bu şube banka gibi işlese de, geçen hafta tecil ettiren arkadaşımın önümde 500 kişi vardı açıklamasından sonra vazgeçiyorum. Kadıköy Askerlik Şubesi de, Üsküdar Askerlik Şubesi ile aynı yerdeymiş. Tahmin edileceği gibi bu iki büyük ilçenin şubesi aynı yerde olunca, tüm yorumlar saatlerce beklediğiniz, sıradan sıraya girdiğiniz şeklinde. Hangisine gideyim diye araştırırken, bir de baktım ki kütüğünüzün bağlı olduğu yere ya da oturduğunuz yerdeki şubeye gitmenize gerek yokmuş. İstediğiniz şubeye gidebiliyormuşsunuz ama tek dezavantaj bazı şubelerde kütüğü oraya bağlı olana ayrı sıra numarası, olmayana ayrı sıra numarası verdikleri için beklemeniz gerektiği.

Bir sürü yorum okuduktan sonra en boş, en rahat ve en az sıra beklenilen iki askerlik şubesinin Kartal ve Adalar Askerlik Şubesi olduğuna karar verdim. Adalar gerçekten mantıklıydı ama zaman zaman komutanlar Adalar da oturmayanı almıyoruz diyerek geri döndürüyormuş ve benim o gün mutlaka yapmam gerektiği için Kartal Askerlik Şubesine gitmeye karar verdim. Burada  şubenin celp döneminde gitmediğinize emin olmanız gerekiyor, buna da MSB Asker Alma Dairesi Başkanlığı sitesinden bakabilirsiniz.

07:30 gibi şubeye gittim, 08:30 'da açılıyordu, sıraya girmeyi bekliyordum ancak kimse yoktu. Zira 08:30'a kadar 2 kişi daha geldi ve toplam 3 kişi olarak içeri girdik. İçeri girdiğimizde telefonunuzu kapatmanız gerekiyor, size 2 tane form veriliyor. Her formun bir kopyası daha var ve her kopyayı doldurmanız gerekiyor. Doldurduktan sonra banka gibi gişe numarası alıyorsunuz, sıra size geldiğinde işleminizi yapmak üzere gişeye gidiyorsunuz.Burada sizden gerekli belgeler alınıyor (aşağıda yazdım), form dolduruluyor, size bir sürü soru soruluyor ( hangi elinizi kullanıyorsunuz, ameliyat oldunuz mu, komando olmak ister misiniz, gözlük kullanıyor musunuz vs. gibi ) ve aile hekimine muayene için gitmeniz gerekiyor. Bu işlem 40 dakikaya yakın sürdü, maalesef devlet dairesi mantığında çok yavaş işliyor. Yine de bana bakın hanım teyzemiz çok yardımcı oldu ve çok sevimliydi.Formu Aile hekimine götürüyorsunuz, boy ve kilo muayenesinden sonra herhangi bir rahatsızlığınız yoksa aile hekimi formu dolduruyor. Dikkat etmeniz gereken nokta; aile hekimi mutlaka forma "Askerliğe elverişlidir" yazmalı. Eğer yazmaz ve şube bunu fark ederse, size tekrar aile hekimi yolları gözükür.

Formu şubeye geri götürdüğünüzde son onaylamalardan sonra askerliğiniz 2 sene tecil olmuş oluyor ve şubeden yeniden sivil hayata dönmenin mutluluğu ve huzuruyla çıkıyorsunuz.

Özetlemek gerekirse;

Askerlik Tecil Etmek için Gerekli Belgeler:
1) Diploma aslı ve 4 tane A4 Boyutunda Fotokopisi
2) Ehliyet varsa aslı ve 2 tane Fotokopisi
3) En az 3 tane vesikalık fotoğraf ( Bazı durumlarda artabiliyormuş siz 6 tane götürün gene de )
4) Kimliğinizin aslı ve 4 tane Fotokopisi

Askerlik Tecili için Dikkat Etmeniz Gerekenler:
1) Kütüğünüzün bağlı olduğu ya da ikamet ettiğiniz yerin şubesine gitmenize gerek yok, istediğiniz şubeye gidebilirsiniz.
2) Her şubenin celp dönemi farklı, sakın ama sakın celp döneminde gitmeyin, çok yoğun oluyorlar ve ilgilenmiyorlar.
3) Aile Hekiminizden başka kimseye gitmeyin, yapmıyorlar. Aile Hekimiz mutlaka forma "Askerliğe elverişlidir" yazmalı.
4) Belgeleriniz mutlaka tam olsun, ne olur ne olmaz diye istenilen evraklardan 3-4 kopya daha fazla götürün.

En Rahat ve En Boş Askerlik Şubeleri:
1) Adalar Askerlik Şubesi
2) Kartal Askerlik Şubesi
3) Pendik Askerlik Şubesi

Bu gibi işlemler her an değişebiliyor ve yeni şeyler çıkabiliyor, şubelerin durumları da her an değişebiliyor, bu yüzden siz de tecrübelerinizi yazarsanız herkesi doğru yönlendirmiş oluruz :)

Hayırlı olsun!

8 yorum :

  1. gitmeye gerçekten gerek var mı?

    http://www.asal.msb.gov.tr/sikcasorulan_sorular/kanun_degisiklikler_sikca_sorulan_sorular.htm

    "soru 1 : vatandaşlar tarafından askerlik şubelerine veya il/ilçe nüfus müdürlüklerine başvurularak yaptırılan ilk yoklama işlemleri yapılmaya devam edecek mi?

    cevap 1 : o yıl askerlik çağına giren yükümlülerin kimlik, adres ve nüfus bilgilerindeki değişiklikler 01 ocak- 30 haziran tarihleri arasında vatandaşlar tarafından askerlik şubesi başkanlıklarına bildirilmekte iken yapılan değişiklik ile yükümlülerin bilgileri nüfus ve vatandaşlık işleri genel müdürlüğünden elektronik ortamda merkezi olarak temin edileceğinden ilk yoklama uygulamasına son verilmiş ve vatandaşlarca yapılacak herhangi bir işlem kalmamıştır."

    YanıtlaSil
  2. Bunun hangi durumlarda geçerli olduğunu bilmiyorum açıkçası ama şunu kesin biliyorum üniversiteden mezun olduğunuzda üniversiteniz tarafından otomatik olarak sağlanan teciliniz sona eriyor. Bu yüzen mezun olduğunuzda en geç 2 ay içerisinde askerliğiniz hakkında karar aldırmanız gerekiyor. Bu karar askere mi gideceksiniz yoksa tecil mi ettireceksiniz şeklinde. Yapmadığınız takdirde cezası var. Bu kararı aldırmak için askerlik şubesine gidiyorsunuz.

    YanıtlaSil
  3. gereken evraklara sağlık raporu da yaz bence son anda gördüm ben de

    YanıtlaSil
  4. selam ben 93 doğumluyum 2013 te 2yıl tecil ettirdim.lise mezunlarının 3 yıl tecil hakkı varmış acaba bir yıldaha uztabilirmiyim.lütfen cevaplayınız..

    YanıtlaSil
  5. yurtdışı askerlik tecil ettirmek için bilgi isteyen bana viber dan ulaşabilir +380689189228 www.ukraynada.com

    YanıtlaSil
  6. Yüksek okuldan mezununun iki yıl tecil ettim şimdi okumorum yine tecil edebilir miyim

    YanıtlaSil
  7. Sadece kimlikle gittim. Gereken her bilgim şubede zaten vardı. Evraklarımı verip hekime yönlendirdiler. Hekimden sonra tekrar gittim ve tecilim hazır.

    YanıtlaSil
  8. Lise bittikten sonra sadece lise diplamasiylami gitmemiz gerekiyor

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sevdiyseniz Bizi Beğenin :)