1 Eylül 2013 Pazar

Zorunlu Araç Muayenesi (TÜVTÜRK) – Nasıl yaptırılır? Tavsiyeler!


Her araç sahibinin çekilmez çilesi olmuştur hep zorunlu araç muayeneleri. Son zamanlarda randevulu sistemle oldukça sistemli hareket etseler de gitmesi, gelmesi, hazırlıkları ve hele ki ağır kusurlu bulunmanız durumunda uğraşacağınız onca şey ciddi bir zaman ve enerji gerektiriyor.

Ağustos ayının ortasında 2010 yılında aldığım aracımın muayenesinin bitmesiyle, ilk defa zorunlu araç muayenesi yaptırtmam gerekti.  Gidecek olanlar, bu konuda yardım  ve bilgi arayanların hayatını kolaylaştırmak için yaşadıklarımı yazacağım.

Türkiye çapında muayene işlemlerini TÜVTÜRK yönetiyor. Muayene için öncelikle Tüvtürk’ün sitesinden randevu almak gerekiyor (http://www.tuvturk.com.tr) . Plaka numarası, şase no gibi bilgiler girerek uygun yer ve saate randevunuzu alabiliyorsunuz. 

1) Randevu alırken ilk dikkat etmeniz gereken nokta Egzos Emisyon Ölçümünü TÜVTÜRK İstasyonlarında yaptırmamanız. Dışardaki yerlere göre oldukça zorladıklarını, çok dikkatli baktıklarını ve bir çok aracı bu nedenle kusurlu bularak muayeneden geçirmediklerini şahsen biliyorum. Muayeneden önce herhangi başka bir yerde, Egzos Emisyon Ölçümü yaptırıp, TÜVTÜRK’e göre aynı ücreti ödeyerek Egzos Emisyon pulumuzu alıyoruz ki muayene de bu kısmı garanti altına alalım.

2) Randevunuzu alırken dikkat etmeniz gereken en kritik nokta; randevu saatini mümkün olabildiğince erken alın! Gün içerisinde randevulu dahi olsanız, polis arabaları gibi arabaların muayenede geçiş üstünlüğü ve sabahki muayenede ağır kusurlu bulunan araçların sahiplerinin kusurları düzeltip, 1-2 saat sonra tekrar gelip sizin önünüzden sıra alması randevu saatlerinin gün ilerledikçe doğru orantılı bir şekilde sarkmasına sebep oluyor.

Muayene randevunuzu en erken saate aldıktan ve Egsoz Emisyon Ölçümü başka bir yerde yaptırtmaya karar verdikten sonra geriye muayeneden geçmek kalıyor. Muayaneden geçebilmek için TÜVTÜRK sitesinde muayene öncesi, esnası ve sonrası yapılması gerekenler hakkında bazı check listler LİNK konulmuş durumda. Onları kontrol ederek aracınızın uygunluğunu görebilirsiniz. Kabaca özetlemek gerekirse sizin elinizden gelen kısımda aracınızın dörtlü sinyal farları dahil tüm farlarının ( sis fari dahil nedense ) çalışıyor olması, -her ne kadar benim muayenemde kontrol etmeseler de - arkada 2 adet üçgen reflektör olması, stepne olması, son kullanma tarihi geçmemiş yangın tüpü olması ve yasaya uygun tam teşekkül ilk yardım malzemesi bulunması gerekiyor. Aracınızın tüm ön ve arka koltuktaki tüm kemerleri takılıp, çıkartılabilir olmasına, ön ve arka sileceklerin çalışıp çalışmadığına da özellikle dikkat ediyorlar.

Ben bu işlemlerimi TÜVTÜRK – Orhanlı Şubesinde yaptırdım. Randevumu saat 09:30’ aldım, 09:15 gibi orada oldum ve sıra numarası aldığımda  bana gelen numara 961 olmasına ragmen sıra 918 di. İçimden “sözde randevulu” sistem diye sitem ederken, sıra numarasının bir anda 952’ye atlaması ile endişelerim son buldu ve saat 10:15 sularında muayeneden hafif kusurlu olarak geçmiş, yola çıkmış bulunmaktaydım. Hafif kusurumun sebebi de ön farlarımın ayarlarının bozuk oluşuydu.
Ağustos 2013 ayında muayene ücreti binek araçlar için 159 TL. Muayenemi bir gün geciktirdiğim için yaklaşık 8 TL gecikme ücreti ödedim fakat bu gecikme günlük değil, aylık bazında. Son muayene tarihinden itibaren 1 gün yerine 25 gün de gecikseydim 8 TL veriyor olacaktım.

Yeni randevulu sistemde zorunlu araç muayenesi randevuyu sabahın en erken saatlerine almayı başarıp, gelmeden muayene şartlarını iyi gözden geçirip ağır kusurlu olarak kalmadıkça oldukça basit ve hızlı bir işlem. Belki de gittiğim şube itibariyle şanslıyımdır ama gözünüzün korkmasına ya da gözünüzde büyütmenize gerek yok derim J

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sevdiyseniz Bizi Beğenin :)