12 Ekim 2013 Cumartesi

İstanbul'un En İyi 3 Nargilecisi

Kötü bir alışkanlık olduğunu bilsem de yaklaşık 9-10 senedir keyifle ve severek içtiğimdir nargile. En azından sigara içmiyorum diye kendimi kandırsam da nargilenin geleneksel keyfi hiçbir şeyde, hiçbir yerde yok ve kendini aratıyor meret! Eminim nargile içenler ve sevenler bu dediklerimi çok iyi anlıyorlar :)
Çorlulu Ali Paşa Medresesi
Çok eski zamanlara kadar dayanan tarihi bir keyif
Hal böyle olunca yıllardır İstanbul'da bir çok nargileciyi ziyaret ettim, müdavimi olduğum yerler oldu, çok sevdiğim yerler oldu. Geçen gün arkadaşım beni bildiğin en güzel nargileciye götür deyince bir düşündüm en çok beğendiğim nargileler nerede? diye. Aklıma gelen ilk 3 nargileci benim için çok netti ve sizle de paylaşmak istedim.

Anadolu yakasında 1, Avrupa yakasında 2 nargileci tavsiyesi vereceğim, en güzelleri olarak sizin de bana katılacağınıza eminim!

Devamı için lütfen aşağıya tıklayın!

Fokurtu Nargile, Koşuyolu 

Benim de ikamet ettiğim Anadolu yakasının en iyi nargilecisi bana göre açık ara Fokurtu Nargile. Koşuyolunda biraz alakasız bir yerde ( kabaca Nautilus'un arka tarafı diyebilirim ) yer alan bu güzel, biraz salaş ama nargile içmeye uygun mekan nargilenin güzel aromasını hissetmek, kalileli tütünün farkını anlamak için oldukça ideal. Nargilesinin biraz yoğun ve ağır olduğunu söyleyebilirim ama bu asla rahatsız etmiyor. Biz dışarıda oturmuştuk ama içersi de oldukça enterasandı.

Özellikle yazdan kalma bu bahar akşamlarında nargile içmek için birebir. Naneli karışımlarını oldukça beğeniyorum, tavsiyem ise elma-nane. Bunun yanında benim en başta ön yargılı yaklaştığım ancak tattıktan sonra bağımlısı olduğum nane-limon çayları da muhteşem eğer denerseniz bana teşekkür edeceksiniz!

Mekanın konumu ve daha fazla yorumuna buradan ulaşabilirsiniz.


Erenler Nargile, Beyazıt

Son zamanlarda nargilesini biraz bozduğu doğru ama bu haliyle bile hala en iyi nargilecilerden bana göre. Çorlulu Ali Paşa Medresesinde yer alan Erenler Nargile, güzel atmosferi, avlu içerisindeki konumu ile tarihi bir havaya sahip. Kendinizi sanki Osmanlı zamanlarında nargile keyfi yapıyormuş gibi hissediyorsunuz.
Çorlulu Ali Paşa Medrese Girişi
Çorlulu Ali Paşa Medresesinin Girişi

Müşteri profili oldukça ilginç. Eski İstanbul'dan kalma ağır abileri görürken hemen yan masalarında kızlı erkekli turist grupları, hemen yanlarında öğrenciler, hemen yanlarında ise yaşlı bir çift görmek mümkün. Her kesimden insanın geldiği bir yer ve kimse kimseyi asla rahatsız etmiyor.

Söylemek gerekir ki kaliteyi korumak adına burada fazla çeşit nargile bulunmuyor. Yine en güzel çeşitleri elmalı ve naneli olanları diyebilirim. Ben sevmiyorum ama içenler gül-nane karışımının oldukça güzel olduğunu söylüyorlar.Oldukça yardımsever ve güleryüzlü garson amcalar size yardımcı oluyorlar. Nargilenin yanında Türk Kahvesini de çok güzel yapan nadir mekanlardan. Uzun süre nargile içmeniz başınızı biraz döndürebilir! Türk Kahvesinden sonra mutlaka elma çayı ve kivi çayı tavsiye de ederim.

Erenler'de hoşuma giden yegane şey; bu devirde bile adisyon olmaması. Müşteriye güvenleri tam. Çıkışta hesabı öderken ne içtiniz diye soruyor siz tek tek söylüyorsunuz. İnşallah insanlarımız bu güveni su istimal etmezler de bu saygı duyduğum durum hiç değişmez.

Mekanın konumu ve daha fazla yoruma buradan ulaşabilirsiniz.

Yeşil Vadi, Etiler

Etiler diyince aklınıza elit bir mekan gelip, buranın nargilesi güzel olmaz ki demeyin. İstanbul'da içtiğim en iyi 3 nargileden biri olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. İstanbul'un içinde ama sanki dışında gibi sessiz, sakin. Gidince siz de anlayacaksınız; Erol abinin elinden nargile içilir!

Yeşil Vadi Nargile, Etiler
Yeşil Vadi'den Bir Görüntü, Etiler

Akmerkez'in arkası diyebileceğim bir konumda yer alan Yeşil Vadi'de nargile hiç beklemeyeceğiniz ve tahmin etmeyeceğiniz kadar lezzetli ve güzel. Üzümlü nargilesi güzel. Herkese yapıyor mu bilmiyorum ama Erol Abi Special diye bir nargile var elma-anasonlu. Tatmanızı mutlaka tavsiye ediyorum!

Tavsiye ettiğim diğer mekanlara göre en büyük farkı buranın yemekleri de oldukça güzel ve lezzetli.Yemek üstü közde Türk Kahvesi de oldukça keyifli.

Mekanın konumu ve daha fazla yoruma buradan ulaşabilirsiniz.

Herkese iyi keyifler!

Not: Elbetteki sigara gibi nargile de sağlığa oldukça zararlı. Sigaranın etkilerinden daha kötü etkileri var ve bir saatlik nargile içimi onlarca sigara içmenize denk geliyor. Damarları tıkama, sperm kalitesinde düşüklük, iktidarsızlık nargilenin etkilerinden sadece bir kaçı. Lütfen bunları bilerek bilinçli bir şekilde tüketelim, mümkünse benim gibi yapmayıp hiç tüketmeyelim.

2 yorum :

  1. Bence Üsküdar’daki Maarifet Cafe de bu listede olmalı çünkü hem mekan olarak harika bir yer hem de nargilesi çok özel ve farklı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz, okurlarımızdan deneyen olursa onların ya da sizin detaylı yorumlarınızı da alırsak yayınlarız :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sevdiyseniz Bizi Beğenin :)